Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'The Trickster-Function in the Theatre of Garcia Lorca' is a bold and original study of Garcia Lorca's plays which offers an important critical insight on a selection of his most complex, challenging and least-studied works. Using the image of the 'trickster' as leitmotif, it argues for a reading of Garcia Lorca's plays which highlights androgyny, male fantasy, masochism, masquerade and the carnivalesque. The introduction of the concept of the 'trickster-function' (a model which draws on anthropology, psychoanalysis and literary theories) is an entirely new approach which provides the opportunity for fresh interpretations of the chosen texts, viewed as theatre engaging an audience. The study includes detailed textual analyses of Amor de Don Perlimplin con Belisa en su jardin, Asi que pasen cinco años and El público, as well as extensive examination of La zapatera prodigiosa and Bodas de sangre. In addition it makes reference to the lesser-known El sueño de la vida, Retablillo de Don Cristóbal, Dragón, and El loco y la loca, together with a relevant selection of Garcia Lorca's drawings and prose. Innovative and challenging, 'The Trickster-Function in the Theatre of Garcia Lorca' constitutes an important contribution to the understanding of the theatrical output of this major figure of the Spanish literary canon, enabling us to see his work in a new light. Dr SARAH WRIGHT is Lecturer in Hispanic Studies at the University of Hull.