Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Museum of Mexican Arts in Santa Barbara has the usual problems-chronic budget deficits and wealthy patrons who like to meddle. When Isabel Cunningham, descendant of one of the oldest Spanish land-grant families, donates a garish Tree of Life, the museum's greedy director accepts at once. Frank De Palma knows how to curry favor and raise funds, but in matters of taste, Elena Oliverez recognizes his limitations. The young curator despises the huge ceramic object and considers it an eyesore, while Frank views it as the key to future donations from a very rich patron. In addition, Frank's pompous, vain manner is as offensive as his lack of respect for good art.
On the eve of the opening of the museum's new quarters, Frank is found crushed beneath the monstrosity he acquired. Elena Oliverez is every one's suspect. The continual feuding between Elena and her boss was public knowledge, and everyone had heard her threats when Frank forced the unpopular tree into the museum's permanent collection.
Despite Frank's murder, the museum's opening proceeds as scheduled. Later, when Elena is made acting director, she's even more a key suspect. So the art historian turns sleuth, poking through Frank's files and puzzling over a long string of clues. All too soon she's convinced that the murderer is close by... and ready to strike again Now Elena's problem is to convince a skeptical police department that her deductions are valid.
Lt. Kirk disregards key clues: several suspects have a history of suffering at Frank De Palma's hands and may have scores to settle; a museum employee has been taking a number of mysterious trips of late. The Tree of Death is rich in Southern California lore and features an inside look at what happens behind the scenes in the world of fine arts. It also introduces us to a clever young Mexican-American heroine, whose lively curiosity and love for Spanish art and history make for a memorable amateur sleuth.