Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book investigates the social construction and reconstruction of Tokunbo meanings and how these impact on the second-hand economy in Nigeria. Qualitative data were collected at Abeokuta, Ibadan and Lagos in Nigeria and at Cotonou in Benin Republic. The research confirmed that Tokunbo arose from the contact of the Yoruba of south-western Nigeria with Europeans in the fifteenth century and developed further under colonization by Great Britain. Tokunbo as a given name was reserved for children conceived or born in Western countries. The name conveyed an elitist status on bearers and their families, presenting them as harbingers of Western civilization. Following an economic downturn and the consequent dependence on second-hand imports from the 1990s onward, the values attached to Tokunbo were socially modified and transferred to second-hand imports. From this point on, consumers described these imports in glowing terms, emphasizing their quality compared to «substandard» imports from Asia. The Tokunbo second-hand economy enables access to goods that consumers consider essential for the transmission of modernity through the consumption of Western material culture.