Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this study, Romulus D. Stefanut offers a contextual reading of Philo's De vita contemplativa, exploring its background, genre, composition, and function beyond the so-called "apologetic and historical works" of Philo. Often, scholars have lost the hermeneutical focus of the treatise itself and have concentrated their attention solely on the historical existence of the Mareotic community described in the treatise, advancing arguments related to its historicity or lack thereof. The author therefore suggests that the purpose of De vita contemplativa is meant to offer the best Jewish Alexandrine expression of a way of life, well-known from ancient Greek philosophy as the theoretical or contemplative life. It is composed in relation rather than opposition to the lost first half of the treatise, dedicated to the practical life of the Essenes. Simultaneously, there might be a friendly polemic between Philo's description of the Therapeutae versus the Essenes.