Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Popular and scholarly works on the Elizabethan stage have long familiarised readers and playgoers with the main features of a typical Shakespearian playhouse, yet medieval stage conditions remain far less well known, despite the amount of research in this area recently. In this survey of findings and theories (some unavoidably controversial), William Tydeman covers central aspects of western European theatre from the Dark Ages to the building of the first public theatres towards the end of the sixteenth century. The book begins by examining the ancient rituals from which drama sprang, the legacy bequeathed by the Roman stage to popular entertainers of the Middle Ages, and the rôle of the histrionic impulse in Christian worship. Subsequent chapters describe in some detail the varying methods of medieval staging - indoors, processional, and al fresco - settings, costumes, and effects, the way performers were chosen and organised, how the plays were financed and how their audiences responded. Half-tone and line illustrations clarify various points of theatrical detail in the text.