Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
An anguished god surveys a world stricken by fundamentalism in these powerful poems by a writer whose cultural experience spans three countries: Pakistan, the country of her birth, and Britain and India, her countries of adoption. Her main themes are drawn from a life of transitions: childhood, exile, journeying, home, displacement, religious strife and terror, and latterly, grief. She is also an accomplished artist, and all her collections are illustrated with her drawings, which form an integral part of her books. The terrorist at my table asks crucial questions about how we live now - working, travelling, eating, listening to the news, preparing for attack. What do any of us know about the person who shares this street, this house, this table, this body? When life is in the hands of a fellow-traveller, a neighbour, a lover, son or daughter, how does the world shift and reform itself around our doubt, our belief? Imtiaz Dharker's poems and pictures hurtle through a world that changes even as we pass. This is life seen through distorting screens - a windscreen, a TV screen, newsprint, mirror, water, breath, heat haze, smokescreen. Her book grows, layer by layer, through three sequences: The terrorist at my table, The habit of departure and Worldwide Rickshaw Ride. Each cuts a different slice through the terrain of what we think of as normal. But through all the uncertainties and concealments, her poems unveil the delicate skin of love, trust and sudden recognition. Imtiaz Dharker is an accomplished artist. Like all her collections, The terrorist at my table is illustrated with her drawings, which form an integral part of the book.