Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Technology and Business of Mobile Communications

An Introduction

Mythri Hunukumbure, Justin P Coon, Ben Allen, Tony Vernon
Hardcover | Engels | IEEE Press
€ 146,45
+ 292 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An intuitive and insightful overview of the technical and business aspects of the telecoms industry

In The Technology and Business of Mobile Telecommunications: An Introduction, a team of expert telecommunications researchers and consultants delivers a rigorous exploration of the technical and business aspects of mobile telecommunications. The book offers a complete overview of an industry that has seen rapid technical and economic changes while retaining the ability to provide end users with communications coverage and capacity.

The authors demonstrate the technical foundations of the mobile industry and show how a communications network is deployed. They detail many of the main innovations introduced over the last few years and some of the most salient challenges facing the industry today. The business models of major mobile operators are examined as well, from the purchasing spectrum to network deployment and customer attraction and retention.

The role of the regulator is also thoroughly discussed, with explorations of its role in encouraging the maintenance of a competitive market in which the needs of consumers are met.

Readers will also enjoy:

  • Thorough introductions to the social and economic impacts of mobile communications, as well as a brief history of mobile and cellular communications
  • Comprehensive explorations of the mobile telecoms ecosystem, from spectrum regulation to standardization, research, end users, operators, vendors, and standard bodies
  • Practical discussions of the business models and challenges of mobile operators, including mobile virtual network operators and the implementation of international roaming
  • In-depth examinations of telecommunications standards, including 5G

Perfect for anyone studying mobile telecommunications technology at the undergraduate and graduate levels, The Technology and Business of Mobile Telecommunications: An Introduction is also an indispensable resource for practitioners within the telecommunications industry in a technical or business-oriented role.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
448
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781119130291
Verschijningsdatum:
6/12/2021
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
170 mm x 244 mm
Gewicht:
902 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 292 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.