Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Acclaimed as Sappho reborn by the circle of humanist intellectuals centred around Groningen University in the Netherlands, the Dutch poet Titia Brongersma published her only book, The Swan of the Well, in 1686. This is the first full translation of Brongersma's extant work. An artist as versatile, eloquent, and daring as her English contemporary Aphra Behn, Brongersma dedicated more than thirty impassioned poems to her beloved, Elisabeth Joly, and experimented with pastoral verse in West Frisian. Famed, too, for her part in a pioneering excavation at the ancient monument in Borger, Brongersma celebrated this experience in strong verse. Evoking Ovid, Petrarch, Dutch theatre, and French opera, the poet brought to life a lost world of gifted, surprising, charming women and men - Joly, her own family, her friends, her patrons, and her supporters - as well as figures from history and mythology. Brongersma expressed a powerful sentiment of solidarity with her sex. Her interest in women's lives, their pleasures, plights, and priorities, inflected the baroque profusion of genres she so captivatingly adopted. Eric Miller's facing-page translations of every piece that Brongersma published are themselves works of art, adequate to this artist's extraordinary bequest. His introduction and notes redeem Brongersma from three centuries of obscurity, survey relevant scholarship, and develop original insights into the poet's inspirations, physical surroundings, sources, and connections.