Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Tijdelijk niet beschikbaar, opnieuw verwacht vanaf 12/08/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
The redevelopment of London Docklands set a new standard for urban regeneration. City governments all over the world now aspire to the high-rise, high-gloss, high-cost 'office-residential-retail' formula (just add iconic casino/luxury hotel/state-of-the-art stadium) that passes for mixed use in the early 21st century. Waterfront cities are especially captured by this vision of the spectacular: the sparkling, once-in-a-lifetime break that will catapult that city onto the world stage. Most of these waterfronts are former docks, shipyards and city utilities, deindustrialised in the late 20th century, close to the old city centre, with very high potential value. They enter the current phase as public land or a mix of devalued private and public ownership, offering some of the best opportunities a state will ever have to plan and deliver what its people need. What is being made of these opportunities? Many cities are using public funds to support their private redevelopment into increasingly indistinguishable corporate and soulless landscapes. But not always. This book reveals the squandered opportunities in the rich cities of Australia, Canada and Germany, and their subsequent efforts to salvage this land in the public interest. It shows that urban development that is hostile to local people is not inevitable, and that there are ways of doing it better.