Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Spatial Theory of Voting

An Introduction

James M Enelow, Melvin J Hinich
Paperback | Engels
€ 41,95
+ 83 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book provides an introduction to an important approach to the study of voting and elections: the spatial theory of voting. In contrast to the social-psychological approach to studying voting behaviour, the spatial theory of voting is premised on the idea of self-interested choice. Voters cast votes on the basis of their evaluation of the candidates or policy alternatives competing for their vote. Candidates fashion their appeals to the voters in an effort to win votes. The spatial theory provides explicit definitions for these behavioural assumptions to determines the form that self-interested behaviour will take. The consequences of this behaviour for the type of candidate or policy that voters will select is the major focus of the theory. There is a twofold purpose to this work. The first is to provide an elementary but rigourous introduction to an important body of political science research. The second is to design and test a spatial theory of elections that provides insights into the nature of election contests. The book will appeal to a wide audience, since the mathematics is kept to an accessible level.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780521275156
Verschijningsdatum:
27/04/1984
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
381 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 83 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.