Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Most New Testament scholars today agree that Jesus used an enigmatic self-designation, bar nasha (""the Son of Man""), translated into Greek as ho huios tou anthropou in the Synoptic Gospels. In contrast, Paul, the earliest New Testament writer, nowhere mentions the phrase in his letters. Does this indicate that the Gospel writers simply misunderstood the generic sense of the Aramaic idiom and used it as a christological title in connection with Daniel 7, as some scholars claim? Paul demonstrates explicit and sophisticated Adam Christology in Romans 5 and 1 Corinthians 15. In contrast, there is no real equivalent in the Synoptic Gospels. Does this indicate that Adam Christology in Romans 5 and 1 Corinthians 15 was essentially a Pauline invention to which the Evangelists were oblivious? In this study Yongbom Lee argues that in addition to the Old Testament, contemporary Jewish exegetical traditions, and his Damascus Christophany, Paul uses the early church tradition--in particular, its implicit primitive Adam-Jesus typology and the Son of Man saying traditions reflected in the Synoptic Gospels--as a source of his Adam Christology.