Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Sociology of Loyalty

James Connor
Paperback | Engels
€ 152,95
+ 305 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A well-developed appreciation of emotions is absolutely essential for sociology because no action can occur in a society without emotional involvement. Jack Barbalet (2002:2) Why we engage in what we do is a consuming passion of our existence. Motivations are searched for, discussed, lamented and sometimes even wished away. A range of labels, descriptors, markers, terms, signs and symbols are invoked to explicate the why. This is particularly the case with the cluster of e- tion terms that are employed to explain our passions. Riven with anger, driven insane by jealousy, wracked with guilt, leaden with sorrow, twitching with an- ety, tormented by angst--these all speak to the way passion and action are linked or, in other words, how our emotions sign post the world. It is intriguing that we have such a range of emotional states, feelings and passions, that have, to a large extent, gone un-theorised. This is especially the case with specific, individual emotions and their role in social life. While some of the emotions or passions have been the subject of academic inquiry and debate, such as shame (Braithwaite, 1989), love (Cancian, 1987) or trust (Misztal, 1996), one, in particular, has a curious absence: loyalty. If, as Barbalet (2002:2) posits, emotions are central to social action, then the emotions offer a window into the why and how of social interaction.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
162
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781441943958
Verschijningsdatum:
4/11/2010
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 305 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.