Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This monograph examines the evolution of the social purpose of the corporation. This development has taken place against the background of changing regulations and globalization. Consequently, international regulations, codes of conduct and standards have impinged upon corporate strategy as Corporate Social Responsibility (CSR) practices have transmuted from compliance to notions of "corporate citizenship" and then to "the responsible corporation". This growing web of constraint on corporations has led to the belief that corporations should earn a "license to operate" based on their social contributions. The idea that social goals must be internalized into corporate strategic goals leads to the emergence of the "purposeful corporation". These changes in the environment for business provide strategic opportunities as well as constraints. The first section examines the Corporation and the related issues of ownership and control and the role of stakeholders. The following section examines the Social Responsibility of the Corporation, its governance and changing attitudes to corporate social responsibility, covering periods of awakening to CSR and compliance, "the corporate citizen" notion and the emergence of the "responsible corporation". The next section analyzes "Regulation and Constraints on the Corporation" to set the scene for the move from "the Web of Constraint to the Web of Opportunity". This section includes the idea that corporations need to earn a "license to operate through positive social contributions and the move to positive social purpose in the emergence of the "purposeful corporation". The monograph provides a Conclusion and Research Agenda for future research.