Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Social Psychology of Gullibility

Conspiracy Theories, Fake News and Irrational Beliefs

€ 67,95
+ 135 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Gullibility, whether we like it or not, is a fundamental characteristic of human beings. In The Social Psychology of Gullibility, Forgas and Baumeister explore what we know about the causes, functions, and consequences of gullibility, and the social psychological processes that promote or inhibit it.

With contributions from leading international researchers, the book reveals what social and cognitive psychology contribute to our understanding of how human judgments and decisions can be distorted and undermined. The chapters discuss the nature and functions of gullibility, the role of cognitive processes in gullibility, the influence of emotion and motivation on gullibility, and social and cultural aspects of gullibility. Underpinned by a wealth of empirical research, contributors explore captivating issues such as the psychology of conspiracy theories, the role of political gullibility, gullibility in science, the role of the internet in fostering gullibility, and the failures of reasoning that contribute to human credulity.

Gullibility has become a dominant topic of interest in public discourse. The Social Psychology of Gullibility is essential reading for researchers, social science students, professionals and practitioners and all those interested in understanding human credulity and the role of gullibility in contemporary public affairs.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367187934
Verschijningsdatum:
17/04/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
476 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.