Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the fleetingly captured street scenes of the city symphony, to the meticulously reconstructed studio city of musical comedies; from the propagandistic Popular Front documentaries about construction workers, to poetic realism's bittersweet portraits of populist neighborhoods: Social Architecture explores the construction, representation and experience of spaces and places in documentary and realist films of the French 1930s. In this book, Margaret C. Flinn tracks the relation between the emergent techniques of French sound cinema and its thematic, social and political preoccupations through analysis of discourse in contemporary press, theoretical texts and through readings of films themselves. New light is shed on works of canonical directors such as Renoir, Clair, Vigo and Duvivier by their consideration in relationship to little known documentary films of the era. Flinn argues that film has a readable architecture--a configuration of narrative and representations that informs, explains, and creates social identities, while reflecting upon the position of individuals within their societies.