Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
To the point four years ago, the German "Act Establishing the Federal Financial Supervisory Authority" (FinDAG) provided for a one-stop financial services agency, BaFin, which was to succeed three formerly independent public authorities for the supervision of banking, insurance and securities. Whereas this on-stop-shop approach has been both acclaimed and criticized, the US Securities and Exchange Commission from its very beginning administered the areas of corporate finance, market regulation and investment. Although the missions of both supervisory authorities correspond, the powers transferred and thus the means of operations differ sharply. Limited to the supervisory power for capital markets, the thesis will analyse the agencies' historical development, governing law, operations and legal means and conduct an estimate of their economic efficiency. A comparison will help to provide suggestions for further legal design and development of the BaFin in the following years.