Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ever since the publication of Mary Shelley's 'Frankenstein', in which the protagonist desires to "pour a torrent of light into our dark world" by assuming the role of creator, writers have been fascinated with the motif of the scientist as God - that is, of the scientist who seeks to rival God by engaging in such projects as creating life, resurrecting the dead, and freeing humans from sin. The present study explores the scientist-as-God motif in a wide range of literary texts, spanning different genres (fiction, drama), periods (Romantic to Postmodern), and national literatures (British, American, Canadian). The study takes a predominantly typological approach, distinguishing and examining the principal modes of representing the godlike scientist. These include cautionary tragedies about scientific hubris, feminist comedies of creaturely self-fashioning, and probing allegories of divine failure.