Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Though he did not coin the phrase "Progressive Education," American philosopher and psychologist, John Dewey, has historically been associated with this modern educational method. In these two works, "The School and Society" and "The Child and Curriculum," Dewey lays out his philosophies of pragmatism, educational reform, and his advocacy of democracy. In a time when education focused primarily on rote memorization and passive acquisition of knowledge, Dewey advocated a "learning by doing" method. He believed students would become more well-rounded, productive members of society through their natural inquisitiveness, and experimentation through interaction with the world. Dewey's complex and naturalistic theories were primary influences in both education and social reform in the twentieth century. Furthermore, he has become known as one of the founders of the philosophy of pragmatism and functional psychology. Today, his work is still a valuable source of information and inspiration to those interested in the education and development of school-age children.