Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The 'Sailor Prince' in the Age of Empire

Creating a Monarchical Brand in Nineteenth-Century Europe

Miriam Magdalena Schneider
€ 94,95
+ 189 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores the puzzling phenomenon of the remarkable revival of monarchy in nineteenth-century Europe through a new prism: the public persona of the 'Sailor Prince'. It highlights how four usually overlooked dynastic figures - the younger sons and brothers of monarchs such as Queen Victoria or Emperor William II - decisively helped to advertise their respective dynasties in the fiercely contested political and popular mass market, by aligning them with one of the most myth-invested cultural presences and power-political symbols of the Age of Empire: the navy. The 'Sailor Prince' in the Age of Empire traces the unusual professional careers, the adventurous empire travels and the multifaceted public representations of Prince Alfred of Britain (1844-1900), Prince Heinrich of Prussia (1862-1929), Prince Valdemar of Denmark (1858-1939) and Prince Georgios of Greece (1869-1957). Through the prism of these four personality brands, the study also investigates issues such as the role of the maritime sphere in national identity, the nature and extent of nineteenth-century monarchical modernization, the relevance of intra- and inter-imperial royal diplomacy in the Age of High Imperialism, and the curious collaboration of middle-class opinion-makers and entrepreneurs with Europe's monarchical establishment.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
309
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783319635996
Verschijningsdatum:
6/10/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
671 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 189 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.