Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Published months before the Battle of Jutland, W. M. James' book was originally published as New Battleship Organisations. It was considered the ultimate guide to command and organization of every aspect of a modern First World War capital ship. Now republished as The Royal Navy Officer's Jutland Pocket-Manual 1916, this reprint marks the centenary of the First World War's most famous and deadly naval encounter. This small, but infinitely interesting manual provides a unique and highly revealing insight into life aboard ship: the mechanics of command and seamanship, the issuing of orders, and the broad expectations placed upon British naval officers. Specific sections are dedicated to the organization of watches; the division of work; naval routine; parades; anchor and cable work; coaling; the organization of chapel; on-board shops; cleaning; and even the ship's barbers. A series of detailed tables, diagrams, and humorous cartons accompany the lucid, period language of the First World War Senior Service and provide a further glimpse below-deck that will appeal to social and family historians as well as anyone with an interest in naval history.