• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Rosary and the Microphone

Religious Impulse in U2's Mediated Brand

Nicholas P Greco
Hardcover | Engels | Popular Music History
€ 161,45
+ 322 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Rosary and the Microphone explores U2 as a politically engaged band that manifests a particular brand of Christianity through the band's mediation in a global context and for a global audience.

Through the primarily semiotic study of U2's various mediations, this book maps the band's strategies for negotiating its place in the world as a global band -- and a mediated brand -- and as a proponent of a kind of cosmopolitanism, or global care. U2's brand is heavily informed by Bono's own personal religious formation. This religious viewpoint is expressed in a global concern -- a Christian cosmopolitanism -- that looks outward and urges others to do the same.

The Rosary and the Microphone explores U2 in live performance, through music videos and in unique media offerings, such as the feature-length music video Linear.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
230
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781781795545
Verschijningsdatum:
16/07/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 322 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.