Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Canons are central to our understanding of our culture, and yet in the last thirty years there has been much conflict and uncertainty created by the idea of the canon. In essence, the canon comprises the works and artists that are widely accepted to be the greatest in their field. Yet such an apparently simple construct embodies a complicated web of values and mechanisms. Canons are also inherently elitist; however, Carys Wyn Jones here explores the emerging reflections of values, terms and mechanisms from the canons of Western literature and classical music in the reception of rock music. Jones examines the concept of the canon as theorized by scholars in the fields of literary criticism and musicology, before moving on to search for these canonical facets in the reception of rock music, as represented by ten albums: Bob Dylan's Highway 61 Revisited, The Beach Boys' Pet Sounds, The Beatles' Revolver, The Velvet Underground's The Velvet Underground & Nico, Van Morrison's Astral Weeks, Marvin Gaye's What's Going On, The Rolling Stones' Exile on Main St., Patti Smith's Horses, The Sex Pistols' Never Mind the Bollocks: Here's the Sex Pistols, and Nirvana's Nevermind. Jones concludes that in the reception of rock music we are not only trying to organize the past but also mediate the present, and any canon of rock music must now negotiate a far more pluralized culture and possibly accept a greater degree of change than has been evident in the canons of literature and classical music in the last two centuries.