Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Joyce Milton's fascinating narrative begins in the early 1960s with psychologist Abraham Maslow's prediction that psychologists would soon seize control of values from religion and be able to create an ideal society made up of self-actualized men and women. Maslow became the prophet of the new humanistic psychology movement. Its leading practitioner was Carl Rogers, the California human potential guru who used encounter groups to teach people to get in touch with the dark impulses of their true selves. And the marketer-in-chief was Harvard's Timothy Leary, who saw LSD as a tool for helping in the task of deconstructing the Judeo-Calvinist worldview. The Road to Malpsychia gives us intriguing portraits of these patriarchs of the new secular order. Milton also shows what happened when Maslow disciples Abbie Hoffman and Betty Friedan applied Maslow's teachings to political activism and feminism, and when educators too eagerly adopted the principle that children must develop intrinsic knowledge, free from authoritarian influences and the tyranny of facts. Impatient with human limitations, anxious to put the self at the center of the universe, the humanistic movement was momentarily triumphant. But instead of becoming, in Maslow's phrase, fully human, the questing selves built a culture of narcissism; the new values were revealed as clichés in disguise; and the new gospel of self-esteem devolved into psychobabble. The Road to Malpsychia charts the rise and fall of one of the most significant cultural movements of our time. It is a story filled with character and anecdote and also with daunting implications for the secular souls left stranded by the failure of what Maslow once called the religion of human nature.