Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work establishes the significance of the thought of Puritan William Ames (1576-1633) in deepening and systematizing established Reformation teaching on Christian doctrine and life in a way that ensured its subsequent development through the early modern period and beyond.
This book argues that William Ames built on existing, but as yet un-developed and un-codified, thought of Reformed and Puritan forerunners to construct an early theological system on the twin pillars of covenant theology and piety. In this exciting new work, van Vliet expounds Ames' covenantal thinking and demonstrates that Ames relocates moral theology from the medieval structures of early, virtue-based, Puritanism, to a Reformed framework anchored in the Decalogue. This is followed by a demonstration of the confluence of Ames' concern for Christian living with similar concerns of seventeenth-century Reformed pastors and thinkers in the Dutch Republic of the early modern period's post-Reformation world (Nadere Reformatie), and his influence on early-American Jonathan Edwards-both directly and through Petrus van Maastricht. In this persuasive argument, van Vliet radically corrects Amesian historiography which has minimized his influence.