Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
More than fifty years ago, Walter Bauer's 'Orthodoxy and Heresy in Earliest Christianity' undercut the traditional views on the making of orthodox Christianity by arguing that in several geographic areas, heresy preceded orthodoxy. Subsequently, the ancient documents discovered at Nag Hammadi proved that early Christianity was tremendously diverse. These influences have given rise to the notion that the various gnostic interpretations are mere alternatives to more traditional interpretations of Jesus and his significance. Using a focused but broad definition of normative Christianity, Hultgren contends that such a tradition originated at the very beginnings of the Christian movements, developed, and came to dominate as the most adequate expression of Jesus' legacy. Normative Christianity - a stream as wide as the New Testament canon - forged a coherence between confession of faith and community ethos that could endure and was the basis for later orthodoxy.