Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There are many similarities in the development of urbanism and literature in the last two hundred years, resulting from a correspondence between modes of city-planning and modes of literary expression. The symbolic city, connected to the transcendental sphere of myth, evolved into the allegorical city that was transcendentally disconnected. In literature, initially there was no distinction between the symbol and allegory, but for nineteenth-century writers both were antithetical. Later, the symbol and allegory were merely ornaments, embodying a nostalgic drive for the unity of a subject and the products of its perception. Robinson Jeffers's poetry, like the early twentieth-century city, relies on the symbol while A. R. Ammons's poetry, like the late twentieth-century city, is allegorical in its essence. These similarities are not coincidental, but prove that the city and literature belong to the same socio-cultural sphere.