Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Does Christianity have anything useful or credible to say to the twenty-first century, or is it just a relic of a past era, doomed eventually to die a long and painful death, perhaps to be replaced by the new atheism or another religion? In an original contribution to such debates, The Revelation Worldview is a bold attempt to construct a biblically based Christian worldview that makes sense to postmodern people. It also seeks to make the book of Revelation, one of the most strange and difficult books in the Bible, relevant to issues facing people in the twenty-first century. Jon K. Newton wrestles with the complex notion of worldview, tells the story of the changing Western worldview from its ancient and medieval beginnings through the modern era and into the unpredictable world of postmodernism, and compares the worldview found in Revelation with other worldviews of its day. He then uses Revelation as a source for identifying some basic Christian answers to questions such as: What is real? How do we know anything? How can religious knowledge claims be justified? How can we understand the concept of the human person? How can we make sense of history? And how should we respond to pluralism?