• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Responsive Global Organization

New Insights from Global Strategy and International Business

Torben Juul Andersen
€ 113,45
+ 226 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The responsive global organization can adapt business operations across multinational markets in response to unpredictable changes in the turbulent global marketplace. This book deals with different aspects of the effective multinational corporation (MNC) pointing to new ways in which the MNC can enhance responsiveness faced with increasing market turbulence. Drawing on contemporary research in strategy and international business, the book considers relevant aspects including subsidiary autonomy, individual and team engagement, local knowledge, knowledge-based innovation, dynamic integrative processes, cross-cultural management, crisis handling, and the impact of abrupt events.The diversity of multinational business provides many opportunities, but also distinct challenges that must be managed effectively. Here an interactive dynamic between headquarters and local business units is driving responsiveness and adaptive behaviors. Corporate headquarters must structure a multinational organization so adaptive initiatives exploit local market insights where opportunities evolve from autonomous responses around the world. This can entail crisis responses involving both local and corporate efforts as a robust way to handle unexpected incidents. Such interactive approaches constitute a combination of central integration and decentralized local responses as the basis for a dynamic adaptive system. To make this work in a multinational context, we must consider the intricate interplay between corporate values and local cultures, and understand how leadership philosophies influence how diverse employees act as team players and global corporate citizens. The book provides relevant insights on all these important issues.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781787148321
Verschijningsdatum:
7/09/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
458 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 226 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.