Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
More than ever before, the Renaissance stands out as one of the defining moments in world history. Between 1400 and 1600, European perceptions of society, culture, politics and even humanity itself emerged in ways that continue to affect not only Europe but the entire world. In this wide-ranging exploration of the Renaissance, Jerry Brotton shows the period as a time of unprecedented intellectual excitement, cultural experimentation, and interaction on a global scale, alongside a darker side of religion, intolerance, slavery, and massive inequality of wealth and status. Brotton skillfully guides us through the key issues that defined the Renaissance period, from its art, architecture, and literature, to advancements in the fields of science, trade, and travel. In its incisive account of the complexities of the political and religious upheavals of the period, the book argues that there are significant parallels between the Renaissance and our own era. This is the first clear and concise account of the Renaissance as a global phenomenon, an important new vision of the Renaissance for the 21st century written by a young Renaissance scholar of a new generation.