Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The work of English modernists in the 1920s and 1930s - particularly D.H. Lawrence, John Cowper Powys, Mary Butts and Virginia Woolf - often expresses a fundamental ambivalence towards the social, cultural and technological developments of the period. These writers collectively embody the tensions and contradictions which infiltrate English modernism as the interwar period progresses, combining a profound sense of attachment to rural place and traditions with a similarly strong attraction to metropolitan modernity - the latter being associated with transience, possibility, literary innovation, cosmopolitanism, and new developments in technology and transportation. In this book, Sam Wiseman analyses key texts by these four authors, charting their respective attempts to forge new identities, perspectives and literary approaches that reconcile tradition and modernity, belonging and exploration, the rural and the metropolitan. This analysis is located within the context of ongoing critical debates regarding the relationship of English modernism with place, cosmopolitanism, and rural tradition; Wiseman augments this discourse by highlighting stylistic and thematic connections between the authors in question, and argues that these links collectively illustrate a distinctive, place-oriented strand of interwar modernism. Ecocritical and phenomenological perspectives are deployed to reveal similarities in their sense of human interrelationship with place, and a shared interest in particular themes and imagery; these include archaeological excavation, aerial perspectives upon place, and animism. Such concerns stem from specific technological and socio-cultural developments of the era. The differing engagements of these four authors with such changes collectively indicate a distinctive set of literary strategies, which aim to reconcile the tensions and contradictions inherent in their relationships with place.