Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Andy Kirk's Clouds of Joycame from Kansas City to find nationwide fame in the later 1930s. The many records they made between 1929 and 1949 came to exemplify the Kansas City style of jazz, but they were also criticized for their populism and inauthenticity. In The Recordings of Andy Kirk' and his Clouds of Joy, George Burrows considers these records as representing negotiations over racialized styles between black jazz musicians and the racist music industry during a vital period of popularity and change for American jazz. The book explores the way that these reformative negotiations shaped and can be heard in the recorded music. By comparing the band's appropriation of musical styles to the manipulation of masks in black forms of blackface performance--both signifying and subverting racist conceptions of black authenticity--it reveals how the dynamic between black musicians, their audiences and critics impacted upon jazz as a practice and conception.