Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Engaging with contemporary debates about the sources that shape our understanding of the early Muslim world, Najam Haider proposes a new model for Muslim historical writing that draws on Late Antique historiography to challenge the imposition of modern notions of history on a pre-modern society. Haider discusses three key case studies - the revolt of Mukhtar b. Abi 'Ubayd (d. 67/687), the life of the Twelver Shi'i Imam Musa al-Kazim (d. 183/799) and the rebellion and subsequent death of the Zaydi Shi'i Imam Yahya b. 'Abd Allah (d. 187/803) - in calling for a new line of inquiry which focuses on larger historiographical questions. What were the rules that governed historical writing in the early Muslim world? What were the intended audiences for these works? In the process, he rejects artificial divisions between Sunni and Shi'i historical writing.