Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Queer Limit of Black Memory: Black Lesbian Literature and Irresolution identifies a new archive of Black women's literature that has heretofore been on the margins of literary scholarship and African diaspora cultural criticism. It argues that Black lesbian texts celebrate both the strategies of resistance used by queer Black subjects and the spaces for grieving the loss of queer Black subjects that dominant histories of the African diasporas often forget. Matt Richardson has gathered an understudied archive of texts by LaShonda Barnett, S. Diane Adamz-Bogus, Dionne Brand, Sharon Bridgforth, Laurinda D. Brown, Jewelle Gomez, Jackie Kay, and Cherry Muhanji in order to relocate the queerness of Black diasporic vernacular traditions, including drag or gender performance, blues, jazz, and West African spiritual and religious practices. Richardson argues that the vernacular includes queer epistemologies, or methods for accessing and exploring the realities of Black queer experience that other alternative archives and spaces of commemoration do not explore. The Queer Limit of Black Memory brings together several theorists whose work is vital within Black studies--Fred Moten, Saidiya Hartman, Hortense Spillers, Frantz Fanon, and Orlando Patterson--in service of queer readings of Black subjectivity.