Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Public Work of Christmas

Difference and Belonging in Multicultural Societies Volume 7

Paperback | Engels | Advancing Studies in Religion | nr. 7
€ 39,45
+ 78 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Christmas is not a holiday just for Christians anymore, if it ever was. Embedded in calendars around the world and long a lucrative merchandising opportunity, Christmas enters multicultural, multi-religious public spaces, provoking both festivity and controversy, hospitality and hostility. The Public Work of Christmas provides a comparative historical and ethnographic perspective on the politics of Christmas in multicultural contexts ranging from a Jewish museum in Berlin to a shopping boulevard in Singapore. A seasonal celebration that is at once inclusive and assimilatory, Christmas offers a clarifying lens for considering the historical and ongoing intersections of multiculturalism, Christianity, and the nationalizing and racializing of religion. The essays gathered here examine how cathedrals, banquets, and carols serve as infrastructures of memory that hold up Christmas as a civic, yet unavoidably Christian holiday. At the same time, the authors show how the public work of Christmas depends on cultural forms that mark, mask, and resist the ongoing power of Christianity in the lives of Christians and non-Christians alike. Legislated into paid holidays and commodified into marketplaces, Christmas has arguably become more cultural than religious, making ever wider both its audience and the pool of workers who make it happen every year. The Public Work of Christmas articulates a fresh reading of Christmas - as fantasy, ethos, consumable product, site of memory, and terrain for the revival of exclusionary visions of nation and whiteness - at a time of renewed attention to the fragility of belonging in diverse societies. Contributors include Herman Bausinger (Tübingen), Marion Bowman (Open), Juliane Brauer (MPI Berlin), Simon Coleman (Toronto), Yaniv Feller (Wesleyan), Christian Marchetti (Tübingen), Helen Mo (Toronto), Katja Rakow (Utrecht), Sophie Reimers (Berlin), Tiina Sepp (Tartu), and Isaac Weiner (Ohio State).

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
296
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 7

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780773556799
Verschijningsdatum:
15/06/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 78 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.