Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book reviews research in linguistics, psychology, reading and writing, and brings this work to bear on the problem of readable writing. The research supports the theory that two factors in text are crucial to its readable quality: psycholinguistic redundancy and cohesion. The book also reports the results of three empirical studies and a case study that further illustrates this theory. The findings have important theoretical and practical implications because they shed light on the nature of reading and writing processes from both linguistic and psychological perspectives, and suggest practical approaches to the production and comprehension of readable writing. The book also draws on research in second language acquisition and is pertinent to readable writing in both first and second languages.