Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. The Production and Consumption of Screen Tourism Experience

The Production and Consumption of Screen Tourism Experience

The Case Study of Asian Audience's Responses to Hallyu and Korean TV Dramas

Sangkyun Kim
Paperback | Engels
€ 77,95
+ 155 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book addresses the relative lack of attention to television dramas within the screen-tourism literature, particularly in non-Western and non-English linguistic and cultural settings. It also suggests that relatively few academic studies have investigated inter-Asian screen-tourism patterns and their related screen-tourism experiences. It aims to conceptually develop and empirically investigate the underlying mechanisms and structures through which international audiences experience transnational television drama, and the ways in which this may influence tourist's experiences when they become screen-tourists at the filmed locations. The book examines, within an exploratory and empirical case study approach, a popular cultural phenomenon originating in Korea which has assumed significance across Asia and beyond. Especially, it focuses upon a particular form of screen-tourism based on the international success of the serialised Korean television drama, Daejanggeum (DJG). This book highlights the significant role of experiential aspect of audience viewing experiences in contextualising and shaping emotion, memory and nostalgia for screen-tourism experiences.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
384
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783848428618
Verschijningsdatum:
6/04/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
562 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 155 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.