Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book addresses the relative lack of attention to television dramas within the screen-tourism literature, particularly in non-Western and non-English linguistic and cultural settings. It also suggests that relatively few academic studies have investigated inter-Asian screen-tourism patterns and their related screen-tourism experiences. It aims to conceptually develop and empirically investigate the underlying mechanisms and structures through which international audiences experience transnational television drama, and the ways in which this may influence tourist's experiences when they become screen-tourists at the filmed locations. The book examines, within an exploratory and empirical case study approach, a popular cultural phenomenon originating in Korea which has assumed significance across Asia and beyond. Especially, it focuses upon a particular form of screen-tourism based on the international success of the serialised Korean television drama, Daejanggeum (DJG). This book highlights the significant role of experiential aspect of audience viewing experiences in contextualising and shaping emotion, memory and nostalgia for screen-tourism experiences.