Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Is social work The Assessment Profession? This book argues that assessment is a defining feature of professional social work and it analyses how the power of assessment pervades both individual and institutional practices. Social workers roles and tasks are increasingly shaped by the need to carry out social assessments of people s lives in complex and contestable public welfare environments. At the same time, social workers themselves are subject to assessment of their competence and capability through occupational standards and continuing education requirements. In highlighting social work as uniquely positioned within this nexus of assessment processes, the author offers a historical and contemporary synthesis of ideas that combine the critical social theories of Habermas with the pioneering constructivism of George Kelly s Personal Construct Psychology. The book outlines an innovative research enquiry which is used to explore the dilemmas and opportunities of practice-based professional learning and offers a conducive alternative approach to assessment in social work. This book will be important reading for students, practitioners and social care educators.