Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Privatisation of British Rail

How Not to Run a Railway

Sean McCartney, John Stittle
Hardcover | Engels | Routledge Studies in Accounting
€ 274,95
+ 549 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The privatisation of the British railway industry was a unique political and economic event. An integrated industry was broken-up into numerous component parts and sold off to private sector interests. The result was a highly fragmented industry that was structurally unsound and operationally dysfunctional. This authoritative volume presents an enlightening portrait of an industry that is less efficient, more costly and still more dependent on state subsidy today than its nationalised predecessor.

The nine chapters in this work present a comprehensive and rigorous evaluation of how and why the industry has become so dysfunctional and costly, supported by detailed financial analysis and industry examples.

Seven chapters comprise a series of peer-reviewed academic papers by Professor McCartney and Dr Stittle and published in leading international journals over the period 2004-2017 which analyse selected key segments of the privatised industry: where appropriate, updates are provided at the end of these chapters outlining developments since initial publication relevant to the analysis therein. Two chapters are published here for the first time: Chapter 7 reviews the performance of the freight sector, while Chapter 1 'bookends' the volume by providing first, an account of how rail privatisation was conceived and implemented in the 1980s/90s, and then reviews the impact of the pandemic and the proposals of the Williams-Shapps White Paper of 2021 which, if enacted, will effectively end the Major government's experiment.

Going far beyond the usual superficial analysis of the topic, this volume will be of significant interest to researchers and advanced students of accounting, economics, business history, transport studies, as well as industry and specialised business interests in transport and privatisation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
222
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367361921
Verschijningsdatum:
23/05/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
508 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 549 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.