Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
After decades of research into the role of memory, trauma, and historiography in her work, to say that Toni Morrison's novels deal with the presence of the past may seem like a truism. But the complexity of Morrison's vision originates in her understanding of the nature of this past as both individual and collective. This study approaches Morrison's more recent novels on the basis of both literary analysis and sociological theory: drawing on the work of Pierre Bourdieu and Norbert Elias, it shows that the presence of the past in her work unfolds not only in images of memory and trauma, but in her portrayal of a past that is active in bodies, minds, and social institutions. In Paradise (1998) and Love (2003), this active presence of the past threatens to undermine the African American community from within; in A Mercy (2008), Morrison takes us to the symbolic beginnings of structural inequality in the United States. Taking its cue from Pierre Bourdieu's definition of habitus as 'presence of the past', this study shows that in writing about the past Toni Morrison really is exploring the conditions of possibility for the present.