Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Should government's power to tax be limited? The events of the late 1970s in the wake of California's Proposition 13 brought this question very sharply into popular focus. Whether the power to tax should be restricted, and if so how, are issues of immediate policy significance. Providing a serious analysis of these issues, the authors of this 1980 book offer an approach to the understanding and evaluation of the fiscal system, one that yields profound implications. The central question becomes: how much 'power to tax' would the citizen voluntarily grant to government as a party to some initial social contract devising a fiscal constitution? Those in office are assumed to exploit the power assigned to them to the maximum possible extent: government is modelled as 'revenue-maximizing Leviathan'. Armed with such a model, the authors proceed to trace out the restrictions on the power to tax that might be expected to emerge from the citizen's constitutional deliberations.