Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This provocative book posits a new theory of women's writing characterized by what Claire Raymond calls 'the posthumous voice.'This suggestive term evokes the way that women's writing both forefronts and hides the author's implied body within and behind the written work. Tracing the use of the disembodied posthumous voice in fiction and poetry by Mary Shelley, Emily Brontë, Emily Dickinson, and Sylvia Plath, Raymond's study sounds out the ways that the trope of the posthumous voice succeeds in negotiating the difficult cultural space between the concept of woman's body and the production of canonical literature. Arguing that the nineteenth-century cult of mourning opens to women's writing the possibility of a post-Romantic 'self-elegy, ' Raymond explores how the woman writer's appropriation and alteration of elegiac conventions signifies and revises her disrupted relationship to audience. Theorizing the posthumous voice as a gesture by which the woman writer claims, and in some cases gains, canonicity, Raymond contends that the elegy posed as if written by a dead woman for herself both describes and subverts the woman writer's secondary status in the English canon. For the woman writer, the self-elegy permits access to a topos central to canonical literature, with the implementation of the trope of the posthumous voice marking a crucial site of woman's interaction with the English canon.