Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Travel writing, it has been said, helped produce the rest of the world for a Western audience. Could the same be said more recently of postcolonial writing? In The Postcolonial Exotic, Graham Huggan examines some of the processes by which value is attributed to postcolonial works within their cultural field. Using varied methods of analysis, Huggan discusses both the exoticist discourses that run through postcolonial studies, and the means by which postcolonial products are marketed and domesticated for Western consumption. Global in scope, the book takes in everything from: * the latest 'Indo-chic' to the history of the Heinemann African Writers series * from the celebrity stakes of the Booker Prize to those of the US academic star-system *from Canadian multicultural anthologies to Australian 'tourist novels'. This timely and challenging volume points to the urgent need for a more carefully grounded understanding of the processes of production, dissemination and consumption that have surrounded the rapid development of the postcolonial field.