Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een nieuwe generatie 'winnaars' neemt het speelveld over. Het zijn bedrijven, ondernemers en organisaties die schijnbaar moeiteloos talent, aandacht en middelen aantrekken. Wie hen door een klassieke bril bekijkt, kan hen moeilijk plaatsen. Ze vallen niet onder de noemer 'profit', want ze zetten in op de maatschappij. Maar ze horen ook niet bij 'non-profit', want winst is er wel degelijk belangrijk. De nieuwe winnaars gaan voor maatschappijbouwend ondernemen. Ze combineren better for me + better for the world en spelen hun eigen spel: The Positive Sum Game.
De komst van deze nieuwe spelers heeft de bedrijfseconomische ruimte hertekend tot een continuüm. Tussen en op de grenzen van profit en non-profit heeft zich een nieuwe wereld ontvouwd. Een wereld waar vandaag de meest gegeerde bedrijven, merken en organisaties wonen. Een wereld waar ondernemers, managers en medewerkers meer mens kunnen zijn.
The Positive Sum Game schetst voor het eerst die ééngemaakte ondernemingsruimte waarin bedrijven en organisaties bewegen, en hun waarachtige plek moeten vinden. Herman Toch en Ann Maes wijden je in in de anatomie van het nieuwe Purpose-gedreven succes. Aan de hand van zeven troeven leer je hoe je de Positive Sum Game voluit speelt. En zo is dit boek een gids voor elke organisatie die maatschappijbouwend ondernemen wil koppelen aan eigenbelang.
Herman Toch koos na verschillende internationale jobs als marketeer en algemeen directeur voor een ruimer perspectief. Hij verdiepte zich in de wereld van Purpose en maatschappijbouwend ondernemen. Herman schreef al twee succesvolle boeken: Transformeren om te overleven en Happy Profit. Vandaag begeleidt hij mensen, bedrijven en organisaties die maatschappelijk succes koppelen aan eigenbelang.
Ann Maes heef t een internationale carrière uitgebouwd met het bouwen en beschermen van de reputatie van mensen, merken en organisaties. Als managing director en hands on reputatiestrateeg werkte ze voor wereldbekende én piepkleine merken. Met passie, overtuiging en nieuwsgierigheid. Ann is gedreven om via ondernemen en organiseren een sterkere maatschappij te bouwen.