Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For a long time the Diatessaron has drawn the interest of modern scholars. Some of the problems related to the Syriac Harmony of the Gospels have been solved. Others still remain in dispute. The Syriac Commentary on the Diatessaron, attributed to Ephraem (306-373), is one of the most important witnesses to the wording of the Harmony. Unfortunately, most of the surviving Syriac folios of the text have been discovered only recently. Consequently, no detailed study on the Commentary has been undertaken yet. It is the aim of this study to present this scholarly demand. This Oxford dissertation deals with the questions of the difficult process of the Commentary's transmission and analyses both the Trinitarian and Christological understanding of its author. By way of a comparison with the "genuine" Ephraem, this study argues that the Commentary in its present form is a compilation from the hand of one of his disciples. However, it serves as an important source on the theological discussions in the Edessa of the late fourth and early fifth centuries.