Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
US federalism grants state legislators the authority to design many aspects of election administration, including ballot features that mediate how citizens understand and engage with the choices available to them when casting their votes. Seemingly innocuous features in the physical design of ballots, such as the option to cast a straight ticket with a single checkmark, can have significant aggregate effects. Drawing on theoretical insights from behavioral economics and extensive data on state ballot laws from 1888 to the present, as well as in-depth case studies, this book shows how strategic politicians use ballot design to influence voting and elections, drawing comparisons across different periods in American history with varying levels of partisanship and contention. Engstrom and Roberts demonstrate the sweeping impact of ballot design on voting, elections, and democratic representation.