Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Political and Governance Risks of Sovereign Wealth begins with a brief introductory history of the rise of sovereign wealth, from its early precursors in the United States to the large and more recently created funds of natural resource-rich countries. The introduction also provides a discussion of how sovereign wealth funds (SWFs) have been defined by both observers and the funds themselves and distinguishes SWFs from other important state-controlled enterprises, including state-owned enterprises (SOEs) and sovereign development funds (SDFs). The monograph then turns to the risks created by these funds. Section 2 reviews the domestic political risks associated with SWFs and how the domestic legitimacy of SWFs is tied to the substantive and procedural legitimacy in the creation and operation of the fund. Section 3 turns to the most publicized risk posed by SWFs: the potential that they could be politicized and used as mechanisms of mercantilism. This section also details how host countries have responded to acquisitions of domestic firms by foreign state-controlled enterprises by amending their procedures for reviewing acquisitions that pose potential threats to national security. Section 3 also distinguishes the investment behavior of SWFs from SOEs and discusses how the risks associated with SOE investment are typically of a greater magnitude than those posed by SWFs. Section 4 turns to domestic governance risks for SWFs and discusses the mechanisms that are designed to mitigate such risks. Section 5 examines SWFs' governance risks from an international perspective and how best practices like the Santiago Principles attempt to provide multilateral self-regulatory mechanisms.