Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rachel Speght was the first Englishwoman to identify herself, unmistakably and by name, as a polemicist and critic of contemporary gender ideology. This edition includes her foray into the Jacobean gender wars and her collected poems. Speght's tract, A Mouzell for Melastomus (1617), is at once a spirited answer to Joseph Swetnam's attack on women and a serious effort to stake women's claim to the prevailing Protestant discourse of biblical exegesis, in order to define a more expansive and more equitable concept of gender. Speght's volume of poems, Mortalities Memorandum with a Dreame Prefixed (1621)--printed, in part, to counter charges that her prose was actually her father's--includes a long memento mori meditation and an allegorical dream vision that recounts her own rapturous encounter with learning. Both texts vigorously defend women's education and promote women's talents. This latest addition to the Women Writers in English series should find a ready audience among scholars and students of early seventeenth-century literature, history, and religion, as well as among those in women's studies.