Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The two plays which make up this volume are of different quality. While no one would claim that The Atheist's Tragedy is a masterpiece, it is an important play because in it the exhortation 'Vengeance is mine, saith the Lord' is acted upon with unusual consistency, and because stringent `puritan' moral attitudes are dramatised in the context of traditional revenge themes. The Revenger's Tragedy, on the other hand, is a masterpiece; a satirical tragedy with farce structure and poetic vision focused upon the vice and corruption of the imagined Italy of the Jacobean period. Its bleak view of humanity links the play with the strongly satirical theatre of the early seventeenth century, showing the dramatist's affinity with Jonson and Marston. Although The Atheist's Tragedy and The Revenger's Tragedy are commonly linked in readers' minds, there has 'been much disagreement since the end of the nineteenth century about the authorship of The Revenger's Tragedy. The issue is fully aired in the Introduction to the volume, the editor's view being that the play is best regarded as anonymous; however, the two plays, are printed together here to enable readers to compare them as discussions of the morality of revenge.