Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Photographic Invention of Whiteness

The Visual Cultures of White Atlantic Worlds

Stephanie Polsky
Hardcover | Engels | Routledge History of Photography
€ 189,45
+ 378 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Focusing on the creation of the concept of Whiteness, this study links early photographic imagery to the development and exploitation that were common in the colonial Atlantic World of the mid-to-late nineteenth century.

With the advent of the daguerreotype in the mid-nineteenth century, White European settlers could imagine themselves as a supra-national community, where the attainment of wealth was rapidly becoming accessible through colonisation. Their dispersal throughout the colonial territories made possible the advent of a new representative type of Whiteness that eventually merged with the portrayal of modernity itself. Over time, the colonisation of the Atlantic World became synonymous with fascination itself within a European mind fixated upon both a racially subordinated world and the technical media through which it was represented. In the intervening centuries, images have acted as a medium of the imaginary, allowing for ideas around classification and the measurement of value to travel and to situate themselves as universal means. Contemporary societies still grapple with the residues of race, gender, class, and sexuality first established by the contrived mores of this representational medium, and those who were racialised by the camera as objects of fascination, curiosity, or concern have remained so well into the post-digital era.

The book will be of interest to scholars working in history of photography, art history, colonialism, and critical race theory.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
228
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032227344
Verschijningsdatum:
28/07/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
175 mm x 246 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 378 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.