Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sjoerd van Tuinen argues for the inseparability of matter and manner in the form of a group portrait of Leibniz, Bergson, Whitehead, Souriau, Simondon, Deleuze, Stengers, and Agamben. Examining afresh the 16th-century style of mannerism, this book synthesizes philosophy and aesthetics to demonstrate not only the contemporary relevance of artists such as Michelangelo or Arcimboldo but their broader significance as incorporating a form of modal thinking and perceiving.
While looking at mannerism as a style that spurned the balance and proportion of earlier Renaissance models in favour of compositional instability and tension, this book also conceives of mannerism a-historically to investigate what it can tell us about continental modal metaphysics. Whereas analytical metaphysics privileges logical essence and asks whether something is possible, real, contingent, or necessary, continental philosophy privileges existence and counts as many modes as there are ways of coming-into-being.
In three main parts, van Tuinen first explores the ontological, aesthetic, and ethical ramifications of this distinction. He then develops this through an extended study of Leibniz as a modal and indeed mannerist philosopher, before outlining in the final part a (neo)-mannerist aesthetics that incorporates diagrammatics, alchemy, and contemporary technologies of speculative design.